Regulamin sklepu

OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY
Niniejsze ogólne warunki sprzedaży (dalej: “OWU”) mają zastosowanie do umów sprzedaży
produktów dostępnych na stronie internetowej: https://lash4u.pl (dalej:”sklep”) oferowanych przez
przedsiębiorcę Dorotę Mazur prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Rzęsy Gdańsk-Dorota
Mazur, na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej, NIP: 5842690433,
REGON: 383770161, ul. Kołobrzeska 39F, 80-394 Gdańsk, dane kontaktowe: tel. +48 575 205 525,
mail: kontakt@rzesygdansk.pl, zwana dalej: “Sprzedawcą”.
§ 1. Zakres zastosowania

  1. Niniejsze OWU ma zastosowanie do umów sprzedaży sztucznych rzęs, w tym gotowych
    kępek rzęs, rzęs na paskach, rzęs sypkich, akcesoriów do aplikacji sztucznych rzęs,
    akcesoriów do manicure i pedicure, akcesoriów do makijażu, i innych produktów
    oferowanych przez Sprzedawcę za pośrednictwem strony internetowej https://lash4u.pl na
    rzecz kontrahentów, zwanych dalej “Kupującym”.
  2. Niniejsze OWU jest integralną częścią każdej oferty, cennika oraz umowy sprzedaży
    zawieranej pomiędzy stronami, bez konieczności odrębnej akceptacji przez Kupującego.
    Kupujący oświadcza, że przed zawarciem umowy sprzedaży otrzymał do zapoznania się
    niniejsze OWU i akceptuje bez zastrzeżeń jego treść. Niniejsze OWU udostępnione jest na
    stronie internetowej Sprzedawcy: https://lash4u.pl Złożenie Zamówienia przez Kupującego
    stanowi pełną akceptację postanowień OWU.
    § 2. Definicje
  3. Kupujący:
    a) przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca
    osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym
    imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i która nabywa towary w celu
    bezpośrednio związanym z jej działalnością zawodową,
    b) przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę
    bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że
    nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z
    przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na
    podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
    c) konsument – osoba fizyczna zawierająca umowę sprzedaży, która jest niezwiązana
    bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  4. Sklep – sklep internetowy dostępny pod adresem: https://lash4u.pl
  5. Formularz zamówienia – formularz służący do złożenia zamówienia. Uzupełnienie formularza
    wymaga dodania wybranego produktu do koszyka, wybrania sposobu wysyłki oraz podania
    danych do wysyłki.
  6. Konto Klienta – indywidualny dostęp Kupującego do sklepu, zdefiniowany za pomocą nazwy
    użytkownika i hasła. Założenie konta nie jest obowiązkowe do dokonania zakupu. Założenie
    konta jest dobrowolne i następuje przez wypełnienie formularza dostępnego w zakładce
    “zaloguj” na stronie internetowej sklepu. Konto usuwane jest na żądanie Kupującego. W tym
    celu należy skontaktować się na adres e-mail dostępny u góry niniejszego OWU.
  7. Produkt – produkt oferowany do sprzedaży przez Sprzedawcę za pośrednictwem sklepu.
  8. Cena – wynagrodzenie za przeniesienie na własność produktu przez Sprzedawcę na rzecz
    Kupującego, wyrażona w polskich złotych. Podana cena jest ceną brutto i zawiera podatek
    VAT. Cena produktu nie zawiera kosztów dostawy, chyba że ustalono inaczej.
  9. Cena początkowa – cena produktu, za jaką produkt został wystawiony na stronie internetowej,
  10. Ostatnia najniższa cena – najniższa cena, w jakiej produkt był dostępny w sklepie w ciągu
    ostatnich 30 dni.
  11. Cena promocyjna – cena obniżona przez Sprzedawcę w ramach ogłoszonej przez Sprzedawcę
    akcji promocyjnej.
  12. Akcja promocyjna – ogłoszone przez Sprzedawcę ograniczone czasowo szczególne warunki
    umowy sprzedaży polegające np.na obniżce cen na wybrane produkty.
  13. Zamówienie – oświadczenie woli Kupującego wyrażone za pośrednictwem formularza, w
    którym Kupujący wyraża wolę zawarcia umowy sprzedaży z wykorzystaniem środka
    porozumiewania się na odległość, w którym Kupujący składa ofertę Sprzedawcy zawarcia
    umowy sprzedaży na wybrane przez siebie produkty, z jednoczesnym podaniem danych
    niezbędnych do zawarcia umowy.
  14. Dzień – dzień roboczy od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od
    pracy.
    § 3. Postanowienia ogólne
  15. Ze sklepu internetowego mogą korzystać osoby, które ukończyły 18 lat.
  16. Dokonanie zakupów za pośrednictwem sklepu możliwe jest przez konto Kupującego lub bez
    rejestracji. W każdym przypadku dane wymagane do zrealizowania zamówienia to: imię,
    nazwisko, nazwa firmy (opcjonalnie), kraj, ulica, numer budynku, numer mieszkania, kod
    pocztowy, miasto, adres e-mail, numer telefonu. Wskazane powyżej dane przetwarzane są
    na zasadach wskazanych w części OWU zatytułowanej: RODO.
  17. Kupujący zobowiązany jest do podania prawdziwych i aktualnych danych niezbędnych do
    zawarcia umowy.
  18. Kupujący zobowiązany jest do terminowej płatności za zamówione produkty oraz za koszt
    dostawy.
  19. Kupujący zobowiązany jest do odbioru zamówionych produktów. Brak odbioru zamówionych
    produktów uprawnia Sprzedawcę do obciążenia Kupującego kosztami dostawy.
  20. W razie ogłoszenia przez Sprzedawcę akcji promocyjnej, cena produktu opisana jest jako
    promocyjna. Poniżej ceny promocyjnej, Sprzedawca wskaże najniższą cenę w jakiej produkt
    był dostępny w sklepie w ciągu ostatnich 30 dni.
  21. Sprzedawca umożliwia Kupującym zapoznanie się z opiniami o produktach i usługach
    oferowanych przez Sprzedawcę zamieszczonymi przez innych Kupujących. Sprzedawca
    każdorazowo podejmuje odpowiednie kroki, pozwalające zweryfikować czy opinie są
    zamieszczone przez osoby, które faktycznie dokonały zakupu w sklepie Sprzedawcy.
  22. W przypadku stosowania przez Sprzedawcę tzw. profilowania preferencji Kupujących,
    Sprzedawca udostępni Kupującym informację na temat indywidualnego dostosowania ceny
    (personalizacji cen) przy cenie danego produktu w sklepie.
  23. Informacje udostępnione w sklepie oraz w niniejszym OWU nie stanowią oferty w
    rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, tylko zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży.
    § 3. Zawarcie umowy
  24. Składanie zamówień i zawieranie umów sprzedaży następuje za pośrednictwem sklepu.
  25. Wszystkie produkty i usługi w sklepie internetowym są szczegółowo oznaczone. Opis produktu
    zawiera między innymi specyfikacje produktu, przeznaczenie, cechy, właściwości produktu,
  26. Zamówienia można składać 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  27. Zawarcie umowy sprzedaży następuje przez złożenie przez Kupującego zamówienia za
    pośrednictwem formularza i potwierdzenia zamówienia przez Sprzedawcę, o której mowa w
    ust. 11. Tym samym Kupujący zobowiązany do zapłaty pełnej ceny za złożone zamówienie.
  28. Złożenie zamówienia następuje przez dodanie przez Kupującego wybranych produktów, w
    wybranej ilości do koszyka. Następnie po zalogowaniu się na konto użytkownika dane do
    wysyłki zaczytują się automatycznie. Kupujący zobowiązany jest zweryfikować aktualność
    danych. Kupujący dokonujący zakupu bez rejestracji, zobowiązany jest do samodzielnego
    uzupełnienia danych do wysyłki. W każdym przypadku kolejnym krokiem jest wybranie
    metody dostawy. Koszt dostawy jest określony każdorazowo przy każdej z dostępnych opcji
    dostawy. Całkowita wartość zamówienia obejmuje cenę oraz koszty dostawy.
  29. W przypadku podania nieprawdziwych/ nieaktualnych danych do wysyłki, co w konsekwencji
    spowoduje niemożność doręczenia przesyłki, Kupujący ponosi koszt dostawy.
  30. W wypadku Kupujących niebędących Konsumentami, Kupujący zobowiązany jest podać dane
    firmy, a dodatkowo jeśli zażądał w ramach formularza wystawienia faktury VAT, również
    danych niezbędnych do wystawienia faktury VAT, w tym NIP.
  31. Niezbędnym warunkiem złożenia zamówienia jest ponadto zaakceptowanie warunków OWU
    i polityki prywatności Sprzedawcy, a także zapłata ceny (jeżeli wybrany sposób płatności tego
    wymaga).
  32. Naciśnięcie przez Kupującego opcji “zamawiam i płacę” jest równoznaczne ze złożeniem
    zamówienia ( złożenia oferty Sprzedawcy).
  33. Zmiana i weryfikacja zamawianych produktów możliwa jest tylko do czasu złożenia
    zamówienia.
  34. Po złożeniu zamówienia Kupujący otrzymuje automatyczne potwierdzenie zawarcia umowy,
    na podany przy składaniu zamówienia adres e-mail.
  35. Dowód zakupu (faktura/paragon) umieszczany jest w przesyłce. Sprzedawca nie przewiduje
    możliwości wysyłki faktur drogą elektroniczną.
  36. Strony umowy wyrażają zgodę na wystawienie faktur bez ich podpisu.
  37. Przez zawarcie umowy, przedsiębiorca oświadcza, że nabywa towary w celu bezpośrednio
    związanym z jego działalnością zawodową.
  38. Przez zawarcie umowy, przedsiębiorca na prawach konsumenta oświadcza, że zawarta
    umowa sprzedaży jest bezpośrednio związana z prowadzoną przez niego działalnością
    gospodarczą, ale nie posiada dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w
    szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej.
    § 4. Dostawa
  39. Metody oraz przewidywany czas dostawy są widoczne na stronie internetowej sklepu.
  40. Dostawa realizowana jest na terytorium Rzeczpospolitej Polski. W przypadku wysyłki
    produktów poza granice, dostawa odbywa się na warunkach uzgodnionych indywidualnie.
  41. Dostawa jest odpłatna, chyba że umowa lub szczególne warunki ustalone przez Sprzedawcę
    (np. w ramach akcji promocyjnej) stanowi inaczej.
  42. Dopuszcza się odbiór osobisty zamówionych produktów pod adresem wskazanym na górze
    OWU, po wcześniejszym uiszczeniu ceny w pełnej wysokości na konto Sprzedawcy.
  43. Termin realizacji zamówienia przez Sprzedawcę wynosi 1-5 dni roboczych. Do czasu realizacji
    należy doliczyć czas dostawy za pośrednictwem wybranego operatora.
  44. Jeżeli Sprzedawca zastrzegł inny termin dostawy, wiążący dla Stron jest termin wskazany
    przez Sprzedawcę.
    § 5. Gwarancja
  45. Sprzedawca udziela gwarancji na sprzedane towary na okres 12 miesięcy od daty
    wystawienia faktury.
  46. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne lub prawne produktów oraz opakowań
    jest wyłączona. Wyłączenie nie dotyczy Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach
    Konsumenta.
  47. Gwarancją są objęte wyłącznie wady, które powstały z przyczyny tkwiącej już poprzednio
    produkcie.
  48. Gwarancji nie podlegają wady powstałe wskutek:
    a) normalnego zużycia,
    b) uszkodzeń mechanicznych produktów, w tym powstałych w transporcie,
    c) nieprzestrzegania zasad prawidłowej eksploatacji i sztuki w aplikacji produktów, w
    tym uszkodzeń spowodowanych niewłaściwym lub niezgodnym z zaleceniami
    producentów użytkowaniem poszczególnych produktów,
    d) gwarancji nie podlegają wady zawierające nieistotne odchylenia od uzgodnionych
    cech, właściwości produktów lub nieistotnego zmniejszenia przydatności do użytku,
  49. Kupujący zobowiązany jest do zgłoszenia reklamacji w terminie:
    a) 5 dni kalendarzowych od daty odebrania towaru – różnice ilościowe i wady jakościowe,
    b) 5 dni kalendarzowych od daty wykrycia wady – wady jakościowe stwierdzone w
    okresie gwarancji.
  50. Reklamacja powinna być złożona na piśmie, dopuszcza się formę za pośrednictwem poczty
    elektronicznej na adres wskazany u góry OWU i zawierać oznaczenie produktów, dokładną
    przyczynę reklamacji (opis wady), numer i datę faktury VAT, w przypadku jej wystawienia.
  51. Niezachowanie powyższych terminów reklamacyjnych lub formy i treści reklamacji skutkuje
    utratą przez Kupującego uprawnień z tytułu gwarancji w stosunku do danej wady. Zapis nie
    dotyczy Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach Konsumenta. .
  52. Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni roboczych od daty zgłoszenia wady.
    Sprzedawca przedstawi swoje stanowisko na papierze lub innym trwałym nośniku, w tym za
    pośrednictwem poczty elektronicznej. W przypadku zaistnienia konieczności przesłania przez
    Kupującego próbek lub całości reklamowanego produktu, termin rozpatrzenia reklamacji
    będzie liczony od dnia otrzymania przez Sprzedawcę reklamowanych próbek lub produktów.
  53. W ramach gwarancji Sprzedawca według swego uznania albo usunie wady albo wymieni
    produkty na wolne od wad albo dokona odpowiedniego zwrotu ceny. Załatwienie reklamacji w
    wyżej opisany sposób wyczerpuje wszelkie roszczenia Kupującego z tytułu stwierdzonych wad,
    braków lub innych niezgodności reklamowanego towaru, w tym zwłaszcza roszczenia
    odszkodowawcze oraz prawo odstąpienia od umowy sprzedaży rzeczy, z zastrzeżeniem ust. 2.
  54. Sprzedawca ma prawo odmówić usunięcia wad lub dostawy Produktów wolnych od wad,
    jeśli związane jest to z niewspółmiernie wysokimi kosztami lub jest nadmiernie utrudnione.
    W takiej sytuacji umowa ulega rozwiązaniu:
    a) w zakresie wad istotnych produktów – Sprzedawca zwróci uiszczoną cenę za wadliwe
    Produkty,
    b) w zakresie wad nieistotnych produktów – Sprzedawca odpowiednio zmniejszy cenę.
  55. Koszty zwrotu ponosi Kupujący. Sprzedawca ponosi koszty transportu tylko w przypadku
    uznania gwarancji ilościowej.
  56. Sprzedawca ma prawo wstrzymać się z realizacją roszczeń gwarancyjnych do czasu
    uregulowania przez Kupującego wszelkich zaległych zobowiązań. Zapis nie dotyczy
    Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.
  57. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu udzielonej gwarancji zostaje ograniczona do wartości
    szkody rzeczywiście poniesionej przez Kupującego, przy czym nie może przekroczyć ceny
    netto zakupu produktów, w odniesieniu do których Kupujący zgłosił roszczenia. Sprzedawca
    nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści. Zapis dotyczy tylko Kupujących
    będącymi przedsiębiorcami.
  58. Wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy za szkody poniesione przez Kupującego oraz
    osoby trzecie powstałe na skutek istnienia wad w okresie gwarancyjnym.
  59. Gwarancji nie podlegają produkty, które ze względu na wadę są sprzedawane w niższej
    cenie, jeżeli Sprzedawca poinformuje o wystąpieniu tych wad. Kupując produkt z wadami, o
    których Kupujący został poinformowany, Kupujący wyraźnie akceptują brak konkretnej cechy
    produktu.
    § 6. Niezgodność rzeczy sprzedanej z umową (rękojmia) – dotyczy tylko Konsumentów i
    Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.
  60. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność jeżeli rzecz sprzedana jest niezgodna z umową na
    zasadach określonych w przepisach Kodeksu Cywilnego oraz przepisach ustawy z dnia 30
    maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  61. Reklamacje z tytułu niezgodności rzeczy sprzedanej z umową (rękojmia) Kupujący może
    zgłaszać w sposób określony w §5 ust. 6, określając jednocześnie swoje roszczenie związane
    z niezgodnością rzeczy sprzedanej z umową. Do reklamacji należy załączyć kopię lub skan
    dowodu zakupu (faktury, paragonu).
  62. Kupujący może żądać ́
    naprawy wadliwej rzeczy lub wymiany na rzecz wolną od wad.
  63. Sprzedawca może dokonać ́
    wymiany, gdy kupujący żąda naprawy lub może dokonać ́
    naprawy,
    gdy konsument żąda wymiany, w sytuacji gdy doprowadzenie do zgodności rzeczy z umową w
    sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla
    Sprzedawcy. Sprzedawca może odmówić ́
    doprowadzenia przedmiotu umowy do zgodności z
    umową, jeżeli zarówno naprawa, jak i wymiana są ̨niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych
    kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się ̨wszelkie okoliczności sprawy, w
    szczególności znaczenie braku zgodności rzeczy z umową, wartość ́
    rzeczy zgodnej z umową oraz
    nadmierne niedogodności dla kupującego powstałe wskutek zmiany sposobu lub odmowy
    doprowadzenia przedmiotu umowy do zgodności z umową.
  64. Naprawa lub wymiana zostanie wykonana przez Sprzedawcę w terminie nie dłuższym niż 14 od
    chwili, w której został poinformowany przez kupującego o braku zgodności z umową, i bez
    nadmiernych niedogodności dla kupującego, uwzględniając specyfikę ̨towaru oraz cel, w
    jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca. Koszt wysyłki
    towaru niezgodnego z umową obciąża Sprzedawcę.
  65. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową, kupujący może złożyć ́
    oświadczenie o obniżeniu
    ceny albo odstąpieniu od Umowy, tylko w następujących sytuacjach:
    a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia rzeczy do zgodności z umową,
    b) Sprzedawca nie doprowadził rzeczy do zgodności z umową,
    c) rzecz jest nadal niezgodna z umową, pomimo prób doprowadzenia przez
    SPrzedawcę rzeczy do zgodności z umową,
    d) gdy jest to uzasadnione z uwagi na wysoką istotność braku zgodności rzeczy z umową,
    e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on
    rzeczy do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych
    niedogodności dla Kupującego.
  66. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w
    jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
  67. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
  68. Brak ustosunkowania się przez Sprzedawcę do żądania Kupującego wykonującego
    uprawnienia z tytułu niezgodności rzeczy sprzedanej z umową, który złożył oświadczenie
    Sprzedawcy, w terminie 14 dni kalendarzowych, ma ten skutek, że uważa się żądanie
    konsumenta za uzasadnione.
  69. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru z umową istniejący w
    chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że
    brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od dnia
    wydania rzeczy sprzedanej, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione
    inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfikacją towaru lub charakterem
    braku zgodności z umową.
  70. Rękojmi nie podlegają produkty, które ze względu na wadę są sprzedawane w niższej cenie,
    jeżeli Sprzedawca poinformuje o wystąpieniu tych wad. Kupując produkt z wadami, o
    których Kupujący został poinformowany, Kupujący wyraźnie akceptują brak konkretnej cechy
    produktu.
    §7 Odstąpienie od umowy zawartej na odległość – dotyczy tylko Konsumentów i Przedsiębiorców
    na prawach Konsumenta.
  71. Kupujący, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w
    terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z
    wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35. Ustawy o prawach
    konsumenta. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez Kupującego stanowi
    załącznik do umowy, jednakże Kupujący nie ma obowiązku korzystania z tego wzoru.
  72. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa nie
    przysługuje Kupującemu, który zawarł poza lokalem przedsiębiorstwa, jeżeli konsument jest
    zobowiązany do zapłaty kwoty nieprzekraczającej pięćdziesięciu złotych, z wyjątkiem art. 7a
    ustawy o prawach konsumenta.
  73. Prawo odstąpienia od umowy o jakim mowa w ust. 1 Kupujący wykonać może w terminie 14
    dni od zawarcia niniejszej Umowy. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy winno zostać
    złożone przez Kupującego w formie pisemnej lub dokumentowej i przesłane pocztą
    elektroniczną, pod rygorem nieważności. W oświadczeniu o odstąpieniu od umowy kupujący
    zobowiązany jest do złożenia jednoznacznego i bezwarunkowego oświadczenia o
    odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia na adres
    przedsiębiorcy wskazany u góry OWU, przed upływem terminu o jakim mowa w ust. 1.
    Kupujący ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Prawo do odstąpienia od umowy
    nie przysługuje po upływie wskazanego powyżej 14-dniowego terminu.
  74. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Kupującemu wszystkie otrzymane od
    niego płatności nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia. Zwrot
    płatności następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Zamawiający, o ile
    nie wyraził zgody na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  75. Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie
    przysługuje kupującemu w odniesieniu do umów:
    a) której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
    według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
    zindywidualizowanych potrzeb;
    b) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub
    mająca krótki termin przydatności do użycia;
    c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
    opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
    ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
    otwarte po dostarczeniu;
    d) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na
    swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
  76. Kupujący ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym
    odstąpił od Umowy sprzedaży, zwrócić Produkt Sprzedawcy.
  77. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem otrzymanych płatności do chwili otrzymania
    rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Kupującego dowodu jej odesłania, w zależności od
    tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  78. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu w sytuacji
    korzystania przez niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru,
    cech i funkcjonowania produktu.
  79. W przypadku Kupujących, o których mowa w § 1 ust. 2 a prawo do odstąpienia od umowy
    ogranicza się do przypadków określonych w przepisach kodeksu cywilnego.
    § 12. Postanowienia końcowe
  80. W przypadku wybrania przez kupującego opcji dostawy “za pobraniem”, dostarczone
    Kupującemu produkty pozostają własnością Sprzedawcy do czasu uregulowania przez
    Kupującego wszystkich należności za te produkty włącznie z wierzytelnościami ubocznymi i
    roszczeniami odszkodowawczymi.
  81. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie
    zobowiązań wynikających z Umowy, jeżeli niewykonanie nastąpiło na skutek działania siły
    wyższej. Sprzedawca zobowiązany jest powiadomić Kupującego o wystąpieniu siły wyższej w
    terminie 3 dni roboczych od stwierdzenia wpływu siły wyższej na wykonanie swoich
    zobowiązań umownych. Za siłę wyższą uważa się nadzwyczajną i nieprzewidywalną
    okoliczność, która nie została spowodowana przez Sprzedawcę i jest poza jej kontrolą oraz
    której Sprzedawca nie może uniknąć ani jej zapobiec przy dołożeniu należytej staranności,
    która jednocześnie czyni wykonanie umowy przez Sprzedawcę w całości lub części
    niemożliwym lub niedozwolonym. Przykładami siły wyższej są strajk, awaria, wojna i jej
    groźba, atak terrorystyczny, klęski żywiołowe, epidemia, pandemia, ograniczenia o
    charakterze administracyjnym w handlu lub w przewozie, zakazy importu i eksportu, zmiany
    przepisów prawa, przy czym zjawiska takie mogą dotyczyć także dostawców i poddostawców
    Sprzedawcy.
  82. Za siłę wyższą nie uznaje się braku środków finansowych u Kupującego, niezależnie od
    przyczyn. Wystąpienie siły wyższej nie obejmuje zobowiązań Kupującego do zapłaty ceny
    wynikającej z faktury, które to należności bezwzględnie powinny zostać uregulowane
    zgodnie z umową.
  83. W razie wystąpienia zdarzenia siły wyższej Strony uzgodnią sposób dalszego wykonywania
    Umowy po ustaniu tego zdarzenia, jeżeli nie będzie możliwe wykonywanie Umowy na
    dotychczasowych warunkach.
  84. Wszelkie zmiany umowy wymagają zachowania takiej formy, jakie zachowane zostały dla
    zawarcia umowy, pod rygorem nieważności.
  85. W sprawach nieuregulowanych niniejszym OWU stosuje się przepisy prawa polskiego, w tym
    w szczególności polskiego kodeksu cywilnego.
  86. Wszelkie spory wynikłe na tle zawartych umów w trybie określonym niniejszym OWU strony
    oddają pod jurysdykcję sądu właściwego ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  87. Sprzedawca nie wyraża zgody na rozpoznawanie sporów z Konsumentami w postępowaniu
    w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich
  88. Dane rejestrowe, adresowe i kontaktowe przedsiębiorcy wskazane zostały w niniejszym
    OWU oraz na stronie internetowej https://lash4u.pl.
  89. Niniejsze OWU obowiązuje od dnia 01.03.2023 r. do dnia ich uchylenia lub zastąpienia
    kolejną wersją i dotyczą umów zawartych w okresie ich obowiązywania.
  90. Sprzedawca może wprowadzać zmiany w OWU z ważnych przyczyn, w tym, jeżeli zmienią się
    warunki sprzedaży, przy zmianie obowiązujących przepisów, a także przy wprowadzeniu
    nowych produktów lub usług. W odniesieniu do Kupujących niebędących Konsumentami
    Sprzedawca może dokonać zmiany OWU w każdym czasie.
  91. Niniejsze OWU stanowi wzorzec umowny w rozumieniu art. 384 § 1 kodeksu cywilnego.
  92. Jeżeli inaczej nie postanowiono, Sprzedawca zastrzega na swoją rzecz prawo własności,
    prawa autorskie majątkowe i osobiste, prawa z patentu, wzoru użytkowego do dokumentacji
    technicznej,katalogów, prospektów, wzorów, cenników, broszur, rysunków, opracowań o
    charakterze opiniodawczym. Kupujący nie może ich udostępniać osobom trzecim w całości
    lub w części, bez uprzedniej pisemnej wyraźnej zgody Sprzedawcy.
    § 13. RODO
    Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r. (Dz. U. UE L
    119 z 4.05.2016r) informuję, iż:
  93. Administratorem Państwa danych osobowych jest Dorota Mazur prowadząca działalność
    gospodarczą pod firmą Rzęsy Gdańsk-Dorota Mazur, na podstawie wpisu do Centralnej
    Ewidencji Działalności Gospodarczej, NIP: 5842690433, REGON: 383770161, ul. Kołobrzeska
    39F, 80-394 Gdańsk, dane kontaktowe: tel. +48 575 205 525, mail: kontakt@lash4u.pl.
  94. Dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji niniejszej Umowy na podstawie art. 6
    ust. 1 pkt b) RODO oraz w celach realizacji obowiązków podatkowych na podstawie przepisu
    art. 6 ust. 1 pkt c) RODO.
  95. Dane osobowe zawarte w niniejszej Umowie będą przechowywane przez okres realizacji
    niniejszej Umowy przedłużony o okres ewentualnych roszczeń wynikających z Umowy lub
    pozostających w związku z Umową oraz zgodnie z obowiązkami wynikającymi z
    obowiązujących przepisów prawnych.
  96. Kupującemu przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich
    sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo
    wniesienia sprzeciwu, prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, prawo do cofnięcia
    zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego
    dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  97. Odbiorcą Państwa danych osobowych będą instytucje państwowe, podwykonawcy oraz
    pracownicy Administratora Danych – w zakresie niezbędnym do realizacji umów.
  98. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państw poza EOG.
  99. Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych –
    w przypadku gdy przetwarzanie Państwa danych narusza przepisy dotyczące ochrony danych
    osobowych.
  100. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak sprzeciw spowoduje brak możliwości
    zawarcia i realizacji umowy.
    WZÓR
    Miejscowość, data
    ………………………………………
    ………………………………………
    ………………………………………
    Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
    Adres konsumenta(-ów)
    Lash4u.pl-Dorota Mazur
    ul. Kołobrzeska 39F, 80-394 Gdańsk
    Oświadczenie
    o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
    lub poza lokalem przedsiębiorstwa
    Ja/My ()………………….……………niniejszym informuję/informujemy() o moim/naszym() odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy() ………………………………..……
    ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
    Data odbioru towaru ………………………………………..……………….
    Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został przez
    Państwa wybrany przy zakupie produktów z naszego Sklepu. Jeżeli płatność została dokonana w inny
    sposób niż przelewem, a chcą Państwo otrzymać zwrot środków na rachunek bankowy, proszę
    wskazać poniżej numer konta bankowego, właściwego do zwrotu pieniędzy:
    ………………………………………..……………….
    Oświadczam, że znane mi są warunki zwrotu produktu określone w OWU.
    ……………………………………
    Podpis konsumenta(-ów)
    (*) Niepotrzebne skreślić
    Informuję, że dane osobowe, podane w tym formularzu, będą przetwarzane w celu obsługi procesu odstąpienia od umowy. Administratorem
    danych podanych w formularzu jest Sprzedawca .W związku z obsługą procesu odstąpienia od umowy dane mogą być przetwarzane przez podmioty
    zewnętrzne, zaangażowane w obsługę tego procesu, takie jak biuro rachunkowe. Formularz będzie przechowywany przez okres konieczny do
    realizacji procesu odstąpienia od umowy oraz zgłoszenia potencjalnych roszczeń wynikających z realizacji odstąpienia. W związku z przetwarzaniem
    danych osobowych, zawartych w formularzu, przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia: prawo do żądania dostępu do danych, ich
    sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
    Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do obsługi procesu odstąpienia od umowy.